20. ožu 2013.

Planetarne korespondencije - Sunce





U planetarnoj hijerarhiji Suncu pripada kraljevski status. Na mikrokosmičkom nivou, Sunce predstavlja duh  nadahnut elementom vatre, koji nije ništa drugo do čestica božanske ljubavi smještena u srce kao centar mikrokosmosa, emocija u kojoj je sadržana želja za životom. Duh je ono što nas čini živim čovjekom, prožimajući svaku mikročesticu zemlje koja sačinjava tijelo. Kao osnovna pokretačka sila života i jedan od četiri elementa (stuba) koji drže svijet, vatra je element bogatstva i naš duh (Sunce) neposredno označava potencijal duhovnog ili materijalnog bogatstva, odnosno parametar naše kreativnosti koja je sposobna da stvori život, bukvalno ili metaforički.

Sunce, kao oličenje duha, na fizičkom nivou simbolizira srce kao centar svjesnosti i istinskog znanja koje se spušta na srce u skladu sa našom svjesnošću.  U tom smislu, arapska tačka duha predstavlja fokus solarne strane  ličnosti kroz koju se ogleda snaga duha, dok  dispozitor označava planetarnu inteligenciju koja njime rukovodi.

U osnovi, duh je sadržan u našem krvotoku koji uvjetuje  fizički opstanak i učestvuje u kreiranju opšte slike,  karizme i magnetičnosti koja stvara silu privlačnosti u spoljnom svijetu. Sve što privučemo ili sve što univerzum stvori kroz nas, odraz je naše životne sile koja je ogledalo duha. U svakom trenutku će stanje našeg srca, naših osjećaja i vjere  oslikati naš solarni princip. Pod pritiskom Saturna solarizacija duha biće otežana, a to možemo osjetiti u tranzitima kada nas napušta optimizam i preuzimaju emocije straha, mržnje, depresije i beznađa. Saturn je esencijalni neprijatelj Sunca i duha, jer njegova strogoća i potreba da sve zarobi u oblik, otežava i sputava cirkulisanje osjećaja, u uporednim horoskopima osoba čiji Saturn ugrožava Sunce druge osobe će s vremenom početi da sputava njen duh i osjećaje, te uskratiti životnu radost. U odnosima s drugima, duh je taj koji nas privlači ili odbija, kada se Saturn umiješa dolazi do odbojnosti jer se nameće autoritet materije nad duhom i kada sve sagledamo kroz prizmu suhe realnosti i počnemo da vagamo koliko dajemo a koliko dobivamo, prestajemo da uočavamo svrhu nekog odnosa.


U alhemiji, Sunce je simbol zlata i njen proces je usmjeren u pravcu transmutacije olova (Saturn) u zlato. U duhovnom smislu, taj proces podrazumijeva preobražaj logičkih i misaonih formi u istinsko znanje, straha u ljubav, te krute, fizičke forme života u svjesno postojanje. 

No, materijalni svijet ne bi bio to što jeste, da zlato nema svoj odraz kroz prizmu  Saturna, koji ga pretvara  u novac i čini kraljem svjetovnog života koji nas, kao kamen kušnje, odvaja od suštinske vrijednosti duhovnog zlata,  Zlato, kao najdragocjeniji metal je podloga novca i predstavlja osnovnu jedinicu razmjene, pa tako Sunce u  najgrubljoj formi predstavlja potencijal bogatstva, novca i naš odnos prema njemu. Sunce "u rukama" Saturna,  kao novac, postaje njegov hladan i suh  suparnik koji nam otežava i olakšava život i predstavlja idealan teren za usađivanje osjećaja nesigurnosti i straha od neimaštine,  dovodi u stanje grča ,  zatvara za solarizaciju  i okreće ka principima materijalističkog svijeta. Tu Saturn lukavo zadobija bitku, jer  u trci za novcem odlažemo pitanja duha za neka druga vremena. Osobe sa neharmoničnim aspektom Sunca i Saturna znaju biti posebno ambiciozne u sticanju društvenog statusa i gomilanju novca, dok Saturn istovremeno teži ka degeneraciji duha, posebno ako je bez dostojanstva. S druge strane, možemo vidjeti da se osoba sa kvadratom između Sunca i Saturna, snagom duha izdigla iznad materije i odrekla želja materijalnog svijeta, ali bez obzira, u takvom aspektu se uvijek stvara konflikt koji nastoji ili očvrsnuti ili degradirati duh kroz izazov materije.

Sunce je simbol orijenta, autoritet duha nad materijom, metafizike nad psihologijom,  svjetla  nad tamom, života nad smrću, intuicije nad logikom i ljubavi nad strahom,  svjesnog nad nesvjesnim,  bogatstva nad siromaštvom i toplog nad hladnim. Orijentalne planete će ispoljavati više solarnu stranu svoje prirode, pa će na primjer, orijentalna Venera biti  bogatija, društvenija, duhovnija, uočljivija  i  ispoljiće se otvorenije, brže i ranije, u odnosu na okcidentalnu koja će biti više "zemljana" i daće kasnije rezultate.

Na kabalističkom drvetu života, Sunce utjelovljuje sefiru Tifaret na srednjem stubu, između stuba strogosti i stuba milosrđa, što ukazuje na potrebu za ravnotežom i harmonijom na nivou solarne sfere, odnosno uspostavljanjem  balansa između materijalnog i duhovnog bogatstva i kroz ovu sferu uspostavljamo tačku ravnoteže za sve druge krajnosti, s obzirom da je svijest (srce) centar njihove uravnoteženosti.

U sufističkom učenju, suprotstavljenost između Orijenta i Okcidenta, svjetlosti i tame, pronalazi tačku ravnoteže u svjetlu koje nije ni istočno ni zapadno. To je kosmički sjever, ponoćno Sunce, bljesak polarne zore, to je tačka IC u kojoj se nalazi dan koji sjaji usred noći, i to je polje nad kojim Sunce ima prirodno vladarstvo, ovo je tačka početka i kraja, ali i početak puta ka duhovnom prosvjetljenju,  tu se zaziva pristup smaragdnoj stijeni i svijet motri kroz svjetlo anđela, te je zapravo ovo istinski Orijent u duhovnom smislu.

Platon kaže da su oči najsolarniji instrument u nama, te da je ljubav neka vrsta "očne bolesti". Pomoću vida mi upijamo slike materijalnog svijeta koje se prelamaju kroz prizmu razuma i osjećaja, dok je zapravo cijeli koncept veze sa drugim bićem sadržan u slajdovima memorisanih slika iz  kojih crpimo utiske, zato će neki odnos funkcionisati bolje ukoliko su svjetla uzajamno u dobroj poziciji, jer će na taj način biti usklađeni unutrašnji utisci.  Korupcija solarnog principa ukazuje na skliznuće ili pad kroz polje u kome se nalazi, odnosno iskustva koja idu u smjeru pogrešnih izbora kao posljedice slabovidnosti i iskrivljenog razumijevanja materijalnog svijeta.  Sunce, kao  generator životne energije  pokazatelj je opšte vitalnosti i njegova slabost ukazuje na nedostatak volje,  nezadovoljstvo i pasivnost u odnosu na  životne tokove.

Solarne biljke su zlatne ili narandžaste boje kao što je narandža, za koju gnostička izučavanja okultne inteligencije biljaka kažu da pomaže u rješavanju finansijskih problema i privlačenju bogatstva. Osim toga, postoje minerali i biljke koji su djelotvorni za srce, kao što je magnezijum koji opušta srčani mišić ili cimet koji izaziva srdačnost, te biljke koje pokazuju tendenciju okretanja prema Suncu, kao što je suncokret. U svijetu kristala, simbolika  Sunca se invocira pomoću rubina ugrađenog u zlato, ali ako je Sunce funkcionalni malefik (vladar neke od malefičnih kuća), onda će svjesna ili nesvjesna invokacija njegove energije podstaći nešto iz domena kuće kojom vlada, pa se ovakva praksa uglavnom ne preporučuje, jer ne treba zaboraviti da će vladar svake kuće u prvom redu nastojati da zaštiti interes one kuće kojom vlada. Malefične kuće predstavljaju mračne "podrume" u kojima se deponuju različiti negativni sadržaji koji narušavaju tijelo i psihu i njihovi dispozitori predstavljaju protutežu našoj želji za harmoničnim, zdravim i sretnim životom. Ako  će nas solarni princip uvesti u neki od tih razarajućih procesa, mi možemo napraviti svjestan izbor odricanja i tako izbjeći štetne posljedice. Ako je npr. Sunce vladar osmog polja, a mi ojačamo prenos solarne energije  možemo podstaći krizu i patnju koja će rezultirati gubitkom želje za životom, ali ako je Sunce vladar ascendenta onda se jačanjem njegove simbolike podstiče kreativna životna energija. U biti, Sunce je davalac života i pokazatelj vitalnosti,  ali vidimo da, kao pokazatelj našeg duha, može biti u vezi sa poljem smrti i to je znak da se naš duh najbolje osjeća kada je u dodiru sa temama smrti, podzemlja, misterija, okultnog i sl., ali to su ujedno sfere kroz koje se duh najlakše degeneriše, zato je jedini izlaz i spas u traženju puta ka Bogu, kako bi se izbjegla potreba za pročišćenjem kroz krize i stradanja.



3 komentara:

  1. "Ako je npr. Sunce vladar osmog polja, a mi ojačamo prenos solarne energije možemo podstaći krizu i patnju koja će rezultirati gubitkom želje za životom"...
    Pitanje glasi, ako je meni Venera vladar i osme i prve (podznak vaga a osma u biku), kako bi svoju Veneru trebala da primenim/ojačam, obzirom da je vladar AC i maleficne kuce...inace se nalazi u strelcu u III kuci?
    Unapred hvala na svim odlicno napisanim tekstovima!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ova pozicija se takođe ponavlja kada imamo asc u Ovnu, gdje MA istovremeno postaje vladar 8. kuće.
      Paracelzus je za asc rekao da je to zvijezda koja se rađa sa našim rođenjem i raspada sa našom smrću, to je praktično naše tijelo (vozilo) i vladar ove tačke je kormilar (vozač) kroz život. Kada imamo situaciju da nam vladar asc vlada i nekom kritičnom kućom, on je vozač koji istovremeno nosi potencijalnu opasnost da sam sebe uništi. VE se može uništavati pretjeranim hedonizmom, strastima, ali sve zavisi od njene natalne pozicije i kvaliteta, tu vidimo koliko je naklonjena da brani interese asc, a koliko je naklonjena interesima 8. kuće, ako je u povoljnom aspektu sa asc, ona će više naginjati ka harmoničnom odnosu prema sili života i očuvanja tijela. Ako je u averziji prema asc, ona neće biti dobar vozač i ako je jačamo, možemo joj samo pojačati destruktivnu moć. U tom slučaju, ojačavamo drugog funkcionalnog benefika ili SO ukoliko povoljno aspektuje asc, tražimo izlaz u nekoj alternativi. Funkcionalni benefici su planete koje vladaju 5. i 9. kućom. Jačanjem vladara 9. pojačavamo snagu vjere, kada vladar asc odustaje da nas vodi kroz život (ode u averziju), onda se prepuštamo vođstvu više sile.
      Ovo je bilo malo općenito, a što se tiče konkretno VE u Strijelcu u III kući, ona vidi znak Vage na asc, u averziji je prema 8. kući i više je naklonjena interesima natusa i može se dodatno ojačati pomoću remedijalnih mjera. Naravno da ona i dalje nosi destruktivni potencijal koji može prenijeti na III kuću, ali je u njoj jača volja za životom nego za smrću, tako da krize može uspješno prevazići, posebno ako je podržana aspektom benefika i sl.

      Izbriši